تکنو مگ

معرفی انواع تابه و کاربرد آنها

كاربرد انواع تابه

يکی از پرمصرف ترين ظروف در هر آشپزخانه‌اي ماهيتابه است. بيشتر غذاهاي ايراني بايد خوب سرخ شوند تا خوش آب و رنگ به نظر برسند. اين است که داشتن يک تابه خوب به بهتر شدن غذا طبق استانداردهاي ما ايراني‌ها کمک مي‌کند. وقتي اسم تابه مي‌آيد شايد اولين چيزي که به ذهنمان مي‌رسد همان تابه‌هاي دسته ‌بلند است ، اما اين روزها براي سرخ کردن غذا تابه‌هاي متنوعي در بازار موجودند که بد نيست به اين خانواده نيم‌نگاهي بيندازيد و اگر به يک تابه تازه نياز داريد، يکي از آنها را براي خريد در نظر بگيريد.

چدن يا طرح چدن؟!

اگر به دنبال تابه‌هاي اصل چدني هستيد بايد بدانيد که يکي از ويژگي‌هاي آنها سنگيني بيش از حدشان است. شست‌وشوي ظرف چدني كار بسيار دشواري است و بلند کردن اين ظروف واقعا به کمي زور بازو نياز دارد. به همين دليل اين روزها تابه‌هايي به بازار آمده‌اند که کف آنها از لايه‌هاي نچسب تشکيل شده و شکل ظاهري آنها مشابه چدن است. اين تابه‌ها در حال حاضر طرفداران زيادي دارند و رنگشان مشکي با دسته فلزي يا آلياژ نسوز است.

وُک

يک نوع تابه بزرگ با لبه های بلند و مخصوص پخت غذاهاي چيني است که به آن تابه وُک مي‌گويند. چيني‌ها هنگام طبخ غذاهايشان سبزيجات و مواد غذايي را به مدت کوتاه و با حرارت زياد داخل اين تابه‌ها تفت مي‌دهند. به اين ترتيب غذا خيلي سرخ و برشته نمي‌شود و فقط بايد کمي نرم شوند. بنابراين ارزش غذايي سبزيجات بيشتر حفظ مي‌شود و براي سلامتي مفيد‌ترند. اگر به غذاهاي چيني علاقه‌منديد بهتر است يک تابه وُک داخل کابينت‌هايتان داشته باشيد. تابه‌هاي وُک هم از خانواده تابه‌هاي چدني هستند و حرارت را يکسان پخش مي‌کنند. البته جزو گران‌ترين گروه تابه‌ها محسوب مي‌شوند.

تابه رژيمی

معمولا دو طرفه هستند و هنگام پخت و پز درها روی هم بسته و کاملا قفل می شوند. در نتيجه با کمک بخار آب و بدون نياز به آب و روغن،غذاهايی مانند مرغ و ماهی را خيلی زود برای خوردن آماده می کنند. البته اگر بعد از خريد از دو طرفه بودن تابه راضي نبوديد مي‌توانيد با باز کردن لولاي مياني تابه‌ها را از هم جدا کنيد و دو تابه معمولي داشته باشيد. در بعضي از مدل‌ها يکي از تابه‌هاي شياردار است که براي تهيه غذاهايي مانند استيک بيشتر کاربرد دارد. تابه‌هاي رژيمي در دو اندازه مختلف ديده مي‌شود.

ظروف چند منظوره

ظرف چند منظوره متشکل از دو قسمت قابلمه و تابه هستش که می توان از هردو جداگانه و همزمان استفاده کرد. مناسب برای پخت انواع کیک و پنکیک، استیک، پیتزا، شامی، انواع کوکوها و ته چین و انواع غذاهای قالبی و … است. این ظرف قابلیت استفاده روی گاز و داخل فر را دارد و پوشش آن گرانیتی و نچسب می باشد.

تابه لبه دار یا رستر

رسترها ، گروهی از تابه ها نسبت به انواع معمولی لبه پهن تری دارند که می توانيد براي تهيه انواع خوراک يا پختن مرغ هم از آنها استفاده کنيد. تابه‌هاي لبه دار اين حسن را دارند که اگر داخل آنها روغن زيادي بريزيد هنگام هم زدن مواد روغن به در و ديوار نمی پاشد. برای غذاهايی که بايد در روغن فراوان سرخ شوند اين تابه‌ها مناسب تر هستند.

برای دیدن صفحه ی تکنو در اینستاگرام روی آیکون زیر کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات پوسته -> سربرگ -> منو -> منو موبایل (دسته ها) تعیین کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که می خواهید، شروع به تایپ کنید.